عائشه محمد عامر الصوقعي
Aysha Mohmmed Amer Alsoqae

عضو هيئة تدريس

معيد
كلية التمريض
ادارة وتعليم التمريض 

وصف عام


Qualifications

  • Master of Nursing Education – King Faisal University, 2024

  • Bachelor of Science in General Nursing – King Khalid University, 2018

Experiences

تدريس مقررات متعددة.
الإشراف على التدريب الإكلينيكي لطلبة التمريض.
تنظيم وتنسيق الأنشطة الصحية المجتمعية وورش العمل الإكلينيكية.

Specialties and Skills

Nursing Education 

Research Leadership and Academic Project Management

Quantitative Statistical Analysis (SPSS) and Qualitative Thematic Analysis

Academic Writing and Publication in Peer-Reviewed Journals

Effective Communication and Multidisciplinary Teamwork

 

Training Courses

Basic Life Support (BLS) Certification – 2022

Good Clinical Practice (GCP) Certification – 2023
 

  • Speaker, 1st International Nursing Conference – Badr University, Cairo, Egypt, 2024

  • Participant, Nursing Simulation Conference – King Khalid University, Abha, 2024

  • Speaker, International Nursing Conference – Bangkok, Thailand, 2024

  • Participant, 5th International Scientific Conference on Women’s Health and Midwifery Nursing – Mansoura University, 2023

  • Speaker, 3rd International Webinar on Nursing and Women’s Healthcare – Dubai, UAE, 2023

الأبحاث العلمية
  • Elrefaey, S. R. I., Nassir, O. A. A., Almutairi, H. T., Alsoqae, A. M., وآخرون (2024). أثر البرنامج التعليمي على مستوى التوتر لدى أمهات الأطفال حديثي الولادة المنومين في وحدات العناية المركزة لحديثي الولادة. مجلة الصحة العامة في جنوب شرق أوروبا، ص. 752–761.

  • Alsoqae, A. M., & Belal, S. (2024). عوامل نجاح الطلاب الأكاديمي في كليات التمريض المختارة في السعودية. المجلة الدولية للبحوث المبتكرة في العلوم الطبية، 9(06)، 317–330.

  • Almutairi, S. M., Mongary, A. M., Aljanabi, H. M., Alsoqae, A. M., وآخرون (2023). الأساليب المبتكرة في تعليم الإدارة التمريضية: مراجعة منهجية. مجلة علم النفس الإيجابي والرفاه، 7(3)، 219–238.

  • Alsoqae, A. M., Almutairi, G. M., Ahmad, Z., Almutairi, E. H., وآخرون (2023). تأثير القيادة الأخلاقية على سلوك الموظفين: مراجعة منهجية. مجلة علم النفس الإيجابي والرفاه، 7(3)، 55–71.

  • Alsoqae, A. M., Alherz, A. A., Asiri, F. M., Alqurashi, A. S., Almutawah, N. M., & Mousa, O. (2024). وجهة نظر الممرضين حول إيصال الأخبار غير السارة للمرضى وأسرهم في مستشفيات محافظة الأحساء.

Elrefaey, S. R. I., Nassir, O. A. A., Almutairi, H. T., Alsoqae, A. M., et al. (2024). Effect of an Educational Program on the Stress Level Among Mothers of Neonates Hospitalized in Neonatal Intensive Care Units. South Eastern European Journal of Public Health, 752–761.
Alsoqae, A. M., & Belal, S. (2024). Student Academic Success Factors in Selected Nursing Colleges in Saudi Arabia. International Journal of Innovative Research in Medical Science, 9(06), 317–330.
Almutairi, S. M., Mongary, A. M., Aljanabi, H. M., Alsoqae, A. M., et al. (2023). Innovative Approaches to Nursing Administration Education: A Systematic Review. Journal of Positive Psychology & Wellbeing, 7(3), 219–238.
Alsoqae, A. M., Almutairi, G. M., Ahmad, Z., Almutairi, E. H., et al. (2023). The Influence of Ethical Leadership on Employee Behavior: A Systematic Review. Journal of Positive Psychology & Wellbeing, 7(3), 55–71.
Alsoqae, A. M., Alherz, A. A., Asiri, F. M., Alqurashi, A. S., Almutawah, N. M., & Mousa, O. (2024). Nurses’ View on Delivering Unpleasant News to Patients and Families in Al Ahsa Governorate Hospitals.
 

المقررات التدرسية

الوصف

الساعات المكتبية

الوصف

8-99-1010-1111-1212-11-2
الأحد
Sunday
الاثنين
Monday
الثلاثاء
Tuesday
الأربعاء
Wednesday
الخميس
Thursday